Quest for pure flame i koszt sacrifice



sirlukaszp - 11-05-2010 01:19
Quest for pure flame i koszt sacrifice
  Hej,

mam do was 2 pytania:

1. Mam na stole 3 Quest of Pure Flame kazdy z 4 counterami a jak wiadomo :

"Remove four quest counters from Quest for Pure Flame and sacrifice it: If any source you control would deal damage to a creature or player this turn, it deals double that damage to that creature or player instead"

http://gatherer.wizards.com/Handlers...7407&type=card

i w tym momencie jak wjezdzam np. Lightning boltem i zdejmuje countery z 3 Questów to jaki damage zadam?

1. 3x2x2x2 (3 razy 2 za kazdy Quest z którego zdejme counterki)

czy może

2. 3x2 (bo tylko mozna raz podwoic i uzyc tylko jednego questa)

???? Mam taka oto zagwostke:) DZIEKI ZA POMOC

Drugie pytanie:

Mam na stole 3 karty ze zdolnoscia cos tam cos tam za sacrifice a creature.

I jezeli ja poswiece to uruchomi sie zdolnosc wszystkich tych trzech kart czy tylko jednej??

DZIEKI




Shymen - 12-05-2010 19:54
Witam.

Pytanie pierwsze: Obrażenia zostaną zwiększone 8 krotnie, czyli Lightning bolt za 24 dmg :D

Fajnie, fajnie tylko dlaczego akurat 24, a nie np. 18 (tak wyliczył to IronM) ?

Odpowiedź jest taka:

Aktywowanie jednego Quest of Pure Flame (pozytywne rozpatrzenie jego efektu na stosie) skutkuje pojawieniem się w grze jednego efektu modyfikującego przyszłe obrażenia z jakiegoś źródła/źródeł do końca tury. Aktywowanie drugiego Quest of Pure Flame skutkuje drugim takim efektem w grze, trzeciego trzecim itd.

Efekt Quest of Pure Flame modyfikuje sposób/ilość zadawanych obrażeń (jest wiele podobnych efektów, np. prewencja). Każdy tego typu efekt rozpatrujemy INDYWIDUALNIE/ODDZIELNIE.

Dlatego pierwszy z nich podwoi obrażenia z Bolta i otrzymamy 3x2=6, teraz zadziała drugi efekt, który podwoi to, co mielibyśmy otrzymać wcześniej, czyli 6x2=12 i teraz trzeci efekt podwoi to, co mielibyśmy otrzymać wcześniej, czyli 12x2=24 .

Tutaj każdy z tych efektów robił to samo, więc ich kolejność nie była istotna. Jednak trzeba pamiętać o tym, że można spotkać się z sytuacją, kiedy kilka całkowicie różnych efektów (np. podwajający, prewentujący i potrajający) będzie próbowało modyfikować ilość/sposób zadawania obrażeń. Wtedy ten kto ma je otrzymać decyduje o kolejności, w jakiej będą aplikowane. I tu, w zależności od kombinacji, efekt końcowy może być bardzo różny.


Pytanie drugie: jeśli "te 3 karty" mają "Sacrificie a creature:do sth. ... " to musisz określić dla której z nich poświecasz stworka, wiec odpali się tylko jedna z umiejętności.

są też karty które mówią "Whenever a creature is put into graveyard from battlefield do sth....." - takie umiejętności będą się uruchamiały dodatkowo niezależnie ile ich jest - byle choć jeden stworek spadł do grobu.

EDIT: Dodałem swoje uściślenia.



Andrzej - 18-05-2010 19:02

Odpowiedzi nadesłało 6 użytkowników:

Etylowy
Kaef
Kuba
Prezes
Shymen
IronM


Tyma razem mam sporo uwag do odpowiadających. Co nie zmienia faktu, że bardzo za nie dziękuję. Potraktujcie je jako część procesu samodoskonalenia się :)

@Kaef - w tym dziale chodzi o wyjaśnienie zasad gry, a nie wklejanie angielskich rulingów skądś tam :)
@Etylowy - jak wyżej plus bardzo fajnie rozwinięta odpowiedź, tyle że cała druga część nazbyt odległa od tematu zapytania.
@Kuba - Pierwsza część pytania - dobra konkluzja, słabe uzasadnienie. Drugiej części pytania prawdopodobnie nie zrozumiałeś.
@IronM - pierwsza cześć pytania źle.
@reszta - dobrze, ale brak wyjaśnienia dlaczego taka konkluzja, a nie inna.

Pamiętajcie nie ma czegoś takiego jak PROSTE pytania w MtG. Jeśli ktoś o coś pyta, znaczy się, że coś jest na rzeczy.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi i zapraszam do dalszej aktywności i w tym dziale.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zambezia2013.opx.pl