Bloodthrone Vampire+Mortician Beetle
 |
|
 |
Bloodthrone Vampire+Mortician Beetle
IronM - 14-05-2010 22:21
Bloodthrone Vampire+Mortician Beetle
Mam na stole 3 kreatury: 1. Bloodthrone Vampire 1/1 "Sacrifice a creature: Bloodthrone Vampire gets +2/+2 until end of turn."
2. Mortician Beetle 2/2 (z jednym kanterem) "Whenever a player sacrifice a creature, you may put a +1/+1 counter on Mortician Beetle."
3. Gatekeeper of Malakir 2/2
Deklaruje atak wszystkimi, przeciwnik nie blokuje. Pod koniec fazy deklaracji bloku korzystam z umiejętności Bloodthrone Vampire, poświęcając gatekeepera, wtedy stworek 1 jest juz 3/3 a stworek 2 dostaje kantera i też jest 3/3. Następnie ponownie odpalam umiejętność Bloodthrone Vampire na stworku 2, po czym Vampire jest już 5/5, proste. Teraz pytanie, czy z racji iż wszystkie 3 stwory nie zostały zablokowane, wszystkie zadadzą obrażenia przeciwnikowi (odpowiednio 5, 3 i 2), czy obrażenia zada tylko stworek 1, bo pozostałych nie ma już na polu bitwy? Podkreślam że wszystkie opisane czynności zostały wykonane w fazie Decklare Blockers Step, a właściwie przed samym jej końcem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Blindman - 18-05-2010 18:27
Wyobraź sobie, że atakują Cię 3 dresy, jeżeli przed tym jak dobiegną jeden z nich dźgnie kosą dwóch pozostałych to ilu z nich będzie w stanie Ci przypierniczyć ?
Tak samo jest w magicu z uwagi na to, że sytuacja 5,3,1 jest nielogiczna.
Jednak gdyby to były zasady sprzed Magic 2010, odpowiedź byłaby całkiem inna :)
Po zadeklarowaniu blokerów, przeciwnik ma szanse rzucić czar, który unieszkodliwi/zabije itp Twoje ludziki.
Damage jest zadawany dopiero w Damage Step, który następuje po tym jak wszyscy spasują.
Ogólna spójna odpowiedź (trochę mniej obrazowa niż "dresy" Blindmana :) ) na Twoje pytanie jest taka:
Na tą chwilę obrażenia w walce zadają tylko te stwory (blokerzy lub atakerzy), które są na Polu Walki w chwili zadawania obrażeń, co natepuje po kroku deklaracji blokerów, kiedy obaj gracze decydują się już nic nie rzucać/zagrywać. Jeśli jakiegoś z nich w tym momencie nie będzie (bo został np. zabity lub jak w Twoim przykładzie poświęcony) NIE ZADA OBRAŻEŃ.
Edit: Dodałem swoje uściślenia.
Andrzej - 25-06-2010 15:46
Odpowiedzi nadesłało 3 użytkowników:
Kaef Kuba Blindman
Wszyscy dobrze, a niektórzy barwnie!
Pamiętajcie nie ma czegoś takiego jak PROSTE pytania w MtG. Jeśli ktoś o coś pyta, znaczy się, że coś jest na rzeczy.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi i zapraszam do dalszej aktywności i w tym dziale.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzambezia2013.opx.pl
|
|
|
|